Proposition of a new customer requirement management method for business analyses

Authors

  • Paula Bartholomay Kothe Universidade Federal do Rio Grande do Sul
  • Ângela Maria Marx Universidade Federal do Rio Grande do Sul
  • Alejandro Germán Frank Universidade Federal do Rio Grande do Sul

DOI:

https://doi.org/10.14488/1676-1901.v15i4.2029

Keywords:

Requirement Management. Business Analysis.

Abstract

This article aims to propose a model that integrates and consolidates different models existing in the academic literature that describe the process of Requirements Management, aiming to obtain a broad vision considering all the details of the steps that should be managed. To obtain this result, five models, two in the software area, two in the products area and one business analysis area were reviewed. From the comparison of these models, through a content analysis, it have been obtained as a result an integrated model which includes five phases and 16 steps ensuring a better process performance regarding customer's needs. After obtaining the integrated model, it was used in a case study to evaluate its utility regarding diagnostic management performances requirements on companies. The most important contribution is a complete model that fill gaps in those ones that already exist and applicable to multiple sectors, not limited to the development of software and traditional product of this market.

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Author Biographies

Paula Bartholomay Kothe, Universidade Federal do Rio Grande do Sul

Paula B. Kothe é engenheira de produção formada pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul. Atualmente atua na área empresarial, no setor de desenvolvimento de sistemas e soluções empresariais baseadas em TI.

Ângela Maria Marx, Universidade Federal do Rio Grande do Sul

É professora no Departamento de Design e Expressão Gráfica da Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS). Possui uma formação multidisciplinar, que inclui Bacharelado em Comunicação Social pela Unisinos e Graduação Tecnológica em Design de Produto pelo Unilasalle. Concluiu, ainda, a Especialização em Design Gráfico pela Unisinos e o Mestrado em Engenharia de Produção pela UFRGS, com ênfase em gestão de requisitos para o desenvolvimento de produtos sustentáveis. Atuou como professora na Universidade de Caxias do Sul, nos cursos de Design, Design Gráfico e Design de Produto e na Faculdade Monteiro Lobato, no curso de Administração.

Alejandro Germán Frank, Universidade Federal do Rio Grande do Sul

Alejandro G. Frank é professor regular (Adjunto A) do Departamento de Engenharia de Produção e Transportes da Universidade Federal do Rio Grande do Sul (DEPROT/UFRGS). Possui graduação em Engenharia Industrial pela Universidad Nacional de Misiones, Argentina (2007), Mestrado (2009), Doutorado (2012) e Pós-doutorado (2013) em Engenharia de Produção (com ênfase em Sistemas de Qualidade/Desenvolvimento de Produtos) pela UFRGS, Brasil. Foi pesquisador visitante do CNPq (sanduíche) no Dipartimento di Engegnaria Gestionale do Politecnico di Milano, Itália, durante o ano 2012. Obteve prêmios de pesquisa como o "Prêmio ABEPRO 2013" na categoria melhor tese de doutorado, o "2012 Latin American Management Research Fund Award" organizado pela Editora Emerald e pelo Consejo Latinoamericano de Escuelas de Administración (CLADEA), e o "Concurso Jovens Empreendedores" organizado pela Universidad Nacional de Misiones. Suas principais áreas de pesquisas e atuação profissional são: Desenvolvimento de Produtos, Gestão Organizacional e Gestão do Conhecimento.

Published

2015-12-15

How to Cite

Kothe, P. B., Marx, Ângela M., & Frank, A. G. (2015). Proposition of a new customer requirement management method for business analyses. Revista Produção Online, 15(4), 1481–1510. https://doi.org/10.14488/1676-1901.v15i4.2029

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